Mahalkah sebuah “Terima kasih”?

7 Oktober 2009 at 4:50 pm | Dikirim dalam Santai, ~ S.A.Y.A ~ | 22 Komen

Salam kawan-kawan,

 I’m back!!🙂. Sekian lama tidak mengupdate blog dan melawat kawan-kawan. Alhamdulillah, tahun ni saya dapat menamatkan pengajian MSc saya. Sangat payah rupanya Msc by Research ni (bagi saya la, orang lain mungkin tidak)..tapi lega semuanya dah berakhir. Namun hakikatnya, kehidupan yang sebenar baru sahaja bermula. Kini, hampir 6 bulan saya bekerja di Terengganu. Walaupun jauh dari kampung halaman dan jauh dari keluarga, tapi semuanya BEST  & SYOK di sini!! 😀

Bawah ni saya kongsikan gambar sewaktu konvo UKM bulan 8 baru ni. Buat pertama kalinya semua keluarga (kecuali adik bongsu) dapat datang konvo saya. Konvo BSc sebelum ni hanya emak dan abang  je yang datang. Maklumlah waktu tu jauh di Terengganu.

blog

 Kembali ke tajuk utama.

Pernah tak kawan-kawan menolong seseorang dan orang yang di tolong tu tak ucapkan terima kasih? Apa perasaan kawan-kawan waktu tu? Marah? Geram? Rasa sia-sia je tolong orang camtu? Mengutuk sambil cakap “pasni confirm aku tak nak dah tolong dia lagi”? Atau mungkin kawan-kawan rasa takpelah sambil berbisik pada diri sendiri, “aku tolong dia ngan ikhlas, tak cakap terima kasih pun takpe”.

Bagi sesetengah orang ucapan TERIMA KASIH begitu mahal dan payah untuk diucapkan. Bagi sesetengah orang yang lain pula terlalu sensitif dengan ucapan TERIMA KASIH hinggakan berkecil hati jika orang lain tidak mengucapkan TERIMA KASIH padanya.

Kawan-kawan ada pandangan untuk dikongsi, sharelah dengan saya ye.

p/s: Terima kasih buat kawan-kawan yang sudi bertanya khabar saya walaupun lama saya tidak mengupdate blog. Terharu dibuatnye..eheee.. 😀

22 Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

  1. betulkah apa yang ku lihat ini?
    kak juliana sudah kembali?
    ini tak boleh jadi
    perlu panggil ramai orang kemari

  2. mak oiiii.
    lamanya menghilang.
    heh.

    biasalah.
    kita kan mudah ‘lupa’.
    lagi pulak pasal benda2 kecik macam ucapan terima kasih dan syukur.

    neway, congratz!
    dah boleh panggil dr. juliana la ni eh ?
    :p

  3. welcome back!!!

    and congrats!!! dah ada master. saya sungguh jeles. tp saya malas nak amik master.😛

    another word yang susah orang nak sebut ialah sorry.

  4. To Q –> betul tu Q apa yang kamu lihat..minta tolong pukulkan canang satu kampung atas kembalinya semula saya di sini, TQ ..ahaksss..😛

    To xeea –> Jauh lagi perjalanan nak ke Dr Juliana tu…uhuu..beribu2 batu jauhnya..🙂

    To buzzybug –> Thanks BB, xpe keje dah ok, sangat orait la tu..yup..setuju..ramai juge yang ego nak cakap sorry.

  5. tak dapek me nak menolong..

    anyway, congrats cek juliana yg jeliterr tewww..

    • Terima kasih en_me yang kachak tewwww..🙂

  6. wah. lama tak nmpk. tahniah da grad n konvo.. tak sabar nye giliran saya plak..

    • Terima kasih!! Tahniah juga wat adlan..🙂

  7. congratz…sy akui,master by research so challenging….huhu

    • Terima kasih cikf=)..yup..betul tu..

  8. congrat🙂

    • Thanks fiza..🙂

  9. ~~ terima kasih kerana kembali ke dunia blog..hehe..n tahniah da dpt master…masa aku pasti dtg..huhu..

    p/s: aku rase wat master kat ukm agak sukar jika dibandingkan dengan u-u lain…aku wat mix mode nie pon da mcm ape..tapi depends kat diri sendiri jugak…ehe..aku bersenangsenang dulu..bersusah payah kemudian..hik..nway congrate again n miss u….hehe

    • haii zen…keadaan skrg tak mengizinkan sangat nak update blog ni selalu..tu yang tenggelam timbul je ni, nwey thanks zen..

      yup..sudah tentu dong!!!masamu pasti datang!!🙂 yang penting kita yakin dengan apa yang kita usahakan pasti berhasil..teruskan usaha zen!!🙂

      miss u too…

  10. tahniah..
    selamat kembali setelah hampir 9 bulan menyepi..

    • Terima kasih…saya pun tak ingat berapa lama saya tak update blog ni..eheee..🙂

  11. waaaaaa…suda pulang~~~~!!!

    • a’ah..lama tak kemas rumah…buang sawang labah2 ngan mop2 lantai ni..uhuuu..penat!!😀

  12. a simple “TQ” should be ok to me tapi bila kawan sendiri tak ucap apa-apa lepas kita tolong dia, saya terasa jugak. kecewa pn ada.. seolah-olah dia tak hargai pn pertolongan kita. bukan minta balasan tapi tak boleh ke kalau taip sepatah perkataan TERIMA KASIH tu dan send pada kita? just taip TQ pun ok mcm saya ckp awal2 td. ni langsung takde. kecik hati tau.. huhu

    (ni kes sy yg berlaku thru sms la)

    • uhuuu..betul la ixora..😦

  13. Salam…
    Tumpang lalu…
    Oh…lupa…congrats yea…🙂

    • Terima kasih Hani!!🙂


Tinggalkan Jawapan

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

