Persoalan

30 Mei 2008 at 2:00 am | Dikirim dalam ~ S.A.Y.A ~ | 8 Komen

Tiba-tiba hari ni rasa “kureng mengancam”. Pertamanya, balik dari UKM, rumah rasa sunyi sepi, hemm…anak-anak sedara yang hingar-bingar tu dah balik kampung akak ipar sempena cuti sekolah. Tinggal la saya keseorangan di rumah. Keduanya, bila mengingatkan bulan 5 yang dah ke penghujungnya dan 6 bulan yang tengah mengintai-ngintai masanya untuk muncul. 2008 telah pun masuk ke fasa pertengahan. Persoalan yang bermain-main di fikiran sekarang ialah tentang “bende” yang saya kene capai pada bulan 7 yang nampaknya semakin hari semakin malap…uhhhh..tinggal sebulan je lagi!

 

 

Dan dari tadi saya asyik berfikir tentang dua perkara ni:

 

1)      ” Apa aku kene buat dalam masa sebulan ni untuk dapatkan “bende” ni?”

2)     Agaknya “bende” ni tak elok untuk aku kot, tu sebabnya cam tak nampak je jalannya walau dah macam-macam dah yang dibuat?”

 

 

Ntah kenapa yang kedua tu lagi kuat mempengaruhi saya. Teringat kata-kata dalam blog Saifulsham mengenai “EXIT STRATEGY”, iaitu waktu untuk anda melangkah keluar dari melakukan sesuatu perkara. Tujuannya untuk meraih sesuatu yang baik dan mengelak sesuatu yang buruk atau lebih buruk berlaku. Saifulsham gunakan istilah ni dalam perniagaan internet, tapi saya takla…cuma terfikir2 mungkin saya patut aplikasikannya dalam situasi saya ni…hmmmm…buntu sungguh!

 

Mujur juga, tiba-tiba mak telefon dari kampung. Katanya nak datang KL, minta saya jadi driver ke majlis perkahwinan anak kawannya kat Perak. Naluri mak ni memang kuat, tahu2 je anaknya tengah rasa “kureng mengancam”. Nampaknya ada peluang jalan-jalan sambil relesase tension sabtu ni. Lagipun, kalau jadi, kirenye 2nd time la saya drive sambil jalan-jalan kat perak ni……yeeeeeehaaaaaaa..

8 Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

  1. Waahh dah dekat dah bulan 7 ni. apa ke mendenya tu? mana tau leh tolong ke… heheheh

  2. so nice gambar header tu. i like. suka!

  3. ehehe..saya pun suka header tu, damai je..:)

    itulah, cepatnye masa berlalu kan..kan…

  4. Bende? Bende apa juli? Musykil nih. ingat 3 perkataan ni .. BE – DO – HAVE

    JuliaNa: BE – DO – HAVE —> menarik tu, tapi apa huraiannya, nak gak tahu?

  5. ammvoiii.. akak ittewww.. tawakal jer..

  6. Apa benda tu Juli? Kongsi ler…..mana tahu kot2 Ktom boleh bagi idea cam mana..wakakakaka

  7. Selamat Berblog.. Saya Juga Warga UKM.. LD=

  8. en_me : InsyaALLAH.

    ktom : Haii Ktom, terima kasih melawat blog yang tak seberapa ni, baiknye Ktom, insyaALLAH pas ni leh la kongsi apa2 idea ngan Ktom erk..:)

    Qaiyum : Thanks..Salam kenal warga UKM..:D


Tinggalkan Jawapan

Blog di WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

