Kuning ke Oren?

27 Mei 2008 at 9:28 am | Dikirim dalam ~ S.A.Y.A ~ | 3 Komen

 

                                                                                                        
Si kuning yang berbulu oren

Dialog di antara saya dan anak saudara saya, Rusydi yang berumur 5 tahun pada suatu hari selepas makan tengah hari,

 

Saya : Kuning..kuning..mari makan!

 

Tak lama kemudian Si Kuning datang dengan wajah laparnya.

 

Rusydi : Kenapa Mayuli panggil kucing tu kuning?

Saya : Emmm..sebab bulunya kuning, jadi Mayuli namakannya Kuning.

Rusydi : Tapi Udi tengok bulunya warna oren, bukan kuning, patutnya namanya Oren.

Saya : gulrp!!?????betul jugak! (tapi dalam hati je ni, dah terperangkap ngan kata-kata sendiri)…Betul kata Udi tu, tapi nampaknya kucing tu dah ok ngan namanya Kuning.

Rusydi : Macam mana Mayuli tahu?

Saya : Sebab setiap kali panggil Kuning mesti dia datang, dia dah tahu namanya Kuning.

Rusydi : Kalau panggil nama lain dia tak datang?

Saya : Kalau tiba-tiba kawan Udi panggil Udi dengan nama Waldan ke? Akram ke? Udi buat apa?

Rusydi : Udi marah la..(sambil menggaru-garu kepalanya).

Saya : Ok la, kuning pun dah habis makan, jom kita masuk rumah.

 

Pengajaran — > Fikir dulu sebelum bagi nama kucing.

3 Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

  1. sib baik ko tak bagi namer dier ‘kerbau’.. ngeh ngeh ngeh

  2. uhuuu…kerbau ke???..ku tak pandai bagi nama cute2 kat kucing sebenarnya..

  3. Nama kucing saya Coco. Takde sape pertikaikan.

    Eh..me ada kat sini. Hai me!.

    Uhuu..kerbau..nama itu sungguh ganazzzzzzzzzzzzzzzzz!

    Salam kenal Ju

    JuliaNa: Salam kenal Kak Lily🙂


Tinggalkan Jawapan

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

