Adikku dilanggar lari

20 Mei 2008 at 5:53 pm | Dikirim dalam ~ S.A.Y.A ~ | Tinggalkan komen

Minggu lepas kami sekeluarga gempar bila dapat tahu adik saya yang bongsu accident. Adik saya menunggang motornya baru balik dari keje shif pagi waktu tu. Masa dapat call dari seorang india, dia cuma bagitau yang adik saya tak sedarkan diri dilanggar lari. Mujur juga kami adik-beradik semua ada kat KL ni, so dapat je info terus kami ke HUKM melihat keadaannya.

Setelah enam jam, baru dapat tahu keadaannya, Alhamdulillah tiada kecederaan serius, cuma luka-luka luaran. Tak lama kemudian, datang 4 orang polis yang memperkenalkan diri mereka dari Jabatan Narkotik Bukit Aman. Apalagi, kami adik-beradik masa tu konfius sekejap, apa kaitan polis narkotik ni ngan kemalangan adik saya?

Rupa-rupanya masa kejadian tu, mereka sedang mengejar penjenayah yang mengedar dadah. Dalam kejadian kejar-mengejar tu, penjenayah tersebut yang memandu Unser bertindak nekad melanggar adik saya. Masa dilanggar, adik saya melambung dan bergolek di atas jalan manakala motornya tercampak jauh ke dalam longkang. Melihat keadaan motornya yang terbarai teruk, memang tak sangka adik saya akan selamat. Cuma yang sempat polis tu kata, helmet adik saya yang menyelamatkannya. Namun, itulah kekuasaan ALLAH. Alhamdulillah juga penjenayah tu berjaya ditangkap polis akhirnya setelah sesi kejar-mengejar berakhir di R&R Serdang.

Semoga kawan-kawan lebih berhati-hati terutamanya yang menunggang motosikal.

Tinggalkan Komen »

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Blog di WordPress.com.
Entries dan komen feeds.

